• Arnhem
  • Solliciteren is gesloten

Gemeente Arnhem

Als Contractmanager bij gemeente Arnhem ben jij verantwoordelijk voor de inkoopcontracten op het gebied van vastgoed. Er wordt gewerkt met meer-jaren onderhoudsplannen, waarin jij als contractmanager samen met een collega alle contracten beheert. Arnhem is een stad in beweging. Ons maatschappelijk vastgoed is zeer divers en met een portefeuille van meer dan 500.000m² BVO vind je in deze functie meer dan genoeg uitdaging terug. Wil jij contractmanagement helpen verder te ontwikkelen? Reageer dan op deze vacature!

Wat ga je doen:

Als contractmanager ben jij verantwoordelijk voor de inkoopcontracten op het gebied van vastgoed. Jij beheert het gehele proces van contractvoorbereiding, aanbesteding en uitvoering richting verschillende marktpartijen.

Jouw collega’s, onder andere vastgoedmanagers en technisch deskundigen, zorgen samen voor het juridisch, financieel en administratief beheer en het onderhoud van hun portefeuille. Voor het gebouwde vastgoed wordt gewerkt met meer-jaren onderhoudsplannen, waarin het uitvoerende werk wordt aangestuurd. Hiervoor beheer jij als contractmanager een reeks contracten. Bijvoorbeeld voor installatie technisch onderhoud, schilderwerk, dak onderhoud, brandpreventie, liftkeuringen en onderhoud.

Je fungeert als procesbegeleider voor de aanbestedingen van contracten. Daarvoor organiseer je projectgroepen en leg je het noodzakelijke verband met de gemeentelijke inkopers. Je stelt leverancierscontracten, aanbestedingsdocumenten en offerte-aanvragen op. De lopende leverancierscontracten bewaak je continu en je zorgt voor verbeteringen zowel functioneel als technisch inhoudelijk. Mochten contractpartijen hun verplichtingen niet nakomen dan voer jij stevige en heldere gesprekken met hen. In deze functie ben je ook vraagbaak voor vragen over leverancierscontracten en contractmanagement. Je weet dan ook makkelijk verbinding te maken met interne en externe relaties.

Daarnaast verzorgt onze afdeling het gebruiksbeheer voor de kantoorhuisvesting en multifunctionele centra. In deze portefeuille werken coördinator, locatiemanager, beheerders, technisch deskundigen en facilitair adviseurs samen aan de gebruiksexploitatie van 14 panden. Als contractmanager sluit jij de contracten af en beheer je deze. Hierbij kun je denken aan contracten op het gebied van toegangscontrole, beveiligingssystemen en meubilair.

Op dit moment is er één contractmanager werkzaam op de afdeling. Als gevolg van de ingezette professionalisering op de inkoop van het uit te besteden werk, ligt er meer werk dan voor één persoon. Samen met deze collega ben je verantwoordelijk voor het verder ontwikkelen van het contractmanagement binnen de afdeling.

Wie zijn wij?
Wij zijn de afdeling Vastgoedmanagement. Onze afdeling beheert en exploiteert de gehele gemeentelijke vastgoedportefeuille in opdracht van opdrachtgevers bij de andere clusters (verschillende beleidsvelden, zoals cultuur, sport, onderwijs, etc.) en de wijkteams leefomgeving. Dit gaat om het vastgoed dat in bezit van de gemeente is en blijft, maar ook om tijdelijk vastgoed. De afdeling bestaat uit ongeveer 30-35 mensen en bestaat, naast de contractmanager, uit vastgoedmanagers, technisch deskundigen, adviseurs gebruiksbeheer, locatiemanager en beheerders.

Wie zijn wij?

De vastgoedportefeuille van gemeente Arnhem bestaat uit ongeveer 150 – 200 gebouwen waarvan het grootste gedeelte in eigendom van de gemeente is. De afdeling vastgoedmanagement staat voor extra uitdagingen, zoals de opgave ons vastgoed te verduurzamen en te laten voldoen aan de Arnhemse Standaard Toegankelijkheid. Daarnaast zijn er ontwikkelingen in ons vakgebied, zoals veranderende wet- en regelgeving en normen op het gebied van beheer en onderhoud. Bijvoorbeeld assetmanagement, waarbij wordt gestuurd op effectieve inzet van beschikbare middelen voor maatschappelijk gewenste activiteiten, met daarbij zo doelmatige inzet van financiële middelen en gestuurd vanuit kwaliteit en risico’s.

Wat bieden wij jou?
Bij de gemeente Arnhem kun je rekenen op:

  • Een goed bruto maandsalaris in schaal 10, minimaal € 3.396,- tot een maximum van € 5.009,- op basis van een 36-urige werkweek;
  • een arbeidsovereenkomst van 12 maanden met de intentie van een vaste baan;
  • 144 wettelijke vakantie-uren en 50,4 bovenwettelijke vakantie-uren per kalenderjaar op basis van een 36-urige werkweek;
  • 17,05% financieel keuzebudget van maximaal € 854,- per maand, op basis van een 36-urige werkweek, dat tot je beschikking staat. Dit budget kun je laten uitbetalen of inzetten voor verschillende doelen;
  • Een goed pensioen dat je opbouwt bij het ABP;
  • Een individueel loopbaanbudget van € 500,- per jaar;
  • Persoonlijke ontwikkel- en doorgroeimogelijkheden dankzij ons aanbod aan opleidingen;
  • Een laptop en een telefoon;
  • Hybride werken: je hebt de vrijheid om thuiswerken en op kantoor werken af te wisselen. Ook vinden we een goede werk en privé balans belangrijk, in overleg maak je afspraken over je werkplek en werktijden.

Wie zoeken wij?
Vanuit deze rol weet jij met jouw vaardigheden collega’s en leveranciers mee te nemen in het belang van contract- en leveranciersmanagement. Door de vele in-en externe contacten is het belangrijk dat je verbinding kan leggen en relaties kan onderhouden. Ook ben je in staat om vertrouwen op te bouwen en kan jij bemiddelen en onderhandelen met relaties. Er komen vaak verschillende belangen bij kijken en daarom is een kritisch-analytische blik gewenst om contractmanagement verder te kunnen ontwikkelen.

Je pakt werkzaamheden zelfstandig op en weet steeds de juiste mensen te betrekken bij jouw plannen. Als netwerker weet jij verbinding te maken en bouw je aan goede relaties met de stakeholders en zoek je altijd naar het beste voor de organisatie.

Verder neem je mee:

  • HBO werk- en denkniveau, met bij voorkeur een diploma op het gebied van (technische) Bedrijfskunde, Facilitair Management of vergelijkbaar;
  • Aantoonbare ervaring met contract en/ of leveranciersmanagement bij voorkeur op het gebied van vastgoed;
  • Het is een pre als je een aanvullende basisopleiding inkoop en contracten hebt gevolgd, zoals NEVI of Basis opleiding Inkoop RWS;
  • Affiniteit met vastgoed (dus jij weet wat er speelt).

Waar kom je te werken?
Arnhem is met meer dan 166.000 inwoners de 12e gemeente van het land. Een diversiteit aan inwoners maakt de stad tot wat ze is. Arnhem is een gemeente waar de stedelijke dynamiek, de natuurrijke leefomgeving en economische kracht elkaar versterken. Wij kennen een rijke historie en zijn de hoofdstad van de provincie Gelderland. Bij de gemeentelijke organisatie werken ongeveer 1200 betrokken en bevlogen medewerkers die zich iedere dag inzetten voor de stad, de inwoners, bezoekers, bedrijven en instellingen.

Hoe solliciteer je?
Reageren op deze vacature kan tot en met 22 oktober 2023 via de sollicitatiebutton. Dit doe je met cv en motivatie. De motivatie mag vorm-vrij, bijvoorbeeld in de vorm van een brief, afbeelding of video. We horen graag wat je motiveert om te reageren op deze vacature. Ook krijgen we graag antwoord op de hieronder beschreven motivatievraag. Uiterlijk 27 oktober hoor je over het vervolg, bijvoorbeeld een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op maandag 30 oktober tussen 13.00 uur – 17.00 uur. Houd je hiermee alvast rekening in je agenda?

De motivatievraag:
Kun je een voorbeeld geven van een belangrijk doel dat je bereikt hebt door op het juiste moment gebruik te maken van je netwerk? Wat was de situatie en hoe kijk je hierop terug?

Het kan je helpen de vraag te beantwoorden volgens de STARR-methode. Kun je hulp gebruiken bij het opmaken van je motivatie? Bekijk dan onze sollicitatietips via: https://www.werkenvoorarnhem.nl/sollicitatietips/.

Heb je nog vragen?
Voor vragen over de functie of alvast informeel contact leggen, kun je contact opnemen met Diana de Kroo, afdelingshoofd, via +31612068541. Voor vragen over de werving- en selectieprocedure kun je contact opnemen met Mariëlle Fransen, recruiter, via +31627388371,

Gemeente Arnhem werkt voor en samen met haar inwoners aan een diverse en inclusieve stad: een stad waar iedereen zichzelf mag en kan zijn en ook welkom is. Om dat te realiseren hebben we ook een inclusieve organisatie nodig, waar de samenstelling divers is en niemand wordt uitgesloten. Wij willen talenten met hun verschillen aan ons binden, omdat we ervan overtuigd zijn dat verschillen elkaar versterken. Dat hebben we nodig om die diverse en inclusieve stad te worden. Voel je dus welkom bij Gemeente Arnhem, wie je ook bent of hoe je ook in het leven staat.

  • Locatie Arnhem
  • Aantal uren 32-36 uur per week
  • Salaris €3396,- tot €5009,-
Direct solliciteren