Weet jij alles van complex projectmanagement en bewonerscommunicatie? Kun je snel en goed schakelen tussen diverse belangen en staat duurzaamheid hoog bij jou in het vaandel? Dan zijn wij mogelijk op zoek naar jou! Om ons vastgoedbeheer nog verder te professionaliseren, zijn wij op zoek naar een:
Senior projectleider grootonderhoud en renovatie
(32-36 uur per week)
Wat ga je doen?
In deze nieuwe functie ben je verantwoordelijk voor het grootonderhoud en de renovatie- en herstructureringsprojecten; van initiatieffase tot en met de projectevaluatie. Bij deze grote en complexe projecten ben je zowel intern als extern de verbindende schakel tussen de verschillende betrokken externe partijen, de bewoners en je collega’s. Hierbij ben je verantwoordelijk voor de vorm en inhoud van het proces en je bewaakt de kwaliteit, de planning en de financiële aspecten. Onze duurzaamheidsdoelstellingen hebben een belangrijke positie in de projecten. Tevens zorg je voor een proactieve en zorgvuldige interne- en externe informatievoorziening. Je doet dit samen met je collega’s van de teams Vastgoedbeheer en Wonen.
Hoe doe je dat?
Een werkdag is erg afwisselend: je hebt afspraken binnen en buiten de deur, bijvoorbeeld met een aannemer, de gemeente of met het bouwteam op locatie. Met je collega’s deel je informatie en stem je alle werkzaamheden en de planning op elkaar af. Je inventariseert, organiseert, communiceert, berekent en rapporteert. Je leidt vergaderingen, je bent verantwoordelijk voor de begroting en de communicatieactiviteiten rondom de projecten en je bewaakt de voortgang, de kosten en het budget. De tijd die je daarvoor hebt, wordt bepaald door de deadlines binnen de projecten, de rapportage- en overlegmomenten en alle zaken waar je mogelijk tussentijds tegenaan loopt.
Projectmatig werken kent geen geheimen voor jou en je bent in staat om snel en adequaat in te spelen op veranderingen, omdat je de PDCA-cyclus hanteert. Om draagvlak te creëren, neem je collega’s van andere afdelingen vroegtijdig mee in projectteams. Je kunt vlot schakelen van techniek naar strategie, maar tactisch en operationeel werken is ook geen probleem voor jou. Je bent actief met duurzaamheid bezig, je signaleert tijdig de innovaties op woongebied en je bent sparringpartner voor het MT.
Je herkent direct onduidelijkheden bij bewoners, bij je collega’s of bij andere partijen en je zorgt ervoor dat de informatiestroom snel weer soepel en transparant verloopt. Jij beschikt hiervoor dan ook over sterke communicatieve en sociale vaardigheden en de vaardigheid om te motiveren en te overtuigen. Kortom: ervaring met projectmatig werken, stevige gespreksvaardigheden en snel schakelen zijn key in deze rol!
Wie zijn wij?
WSZ verhuurt ca. 3.800 woningen in De Kempen aan mensen met een bescheiden inkomen. Aan jongeren en ouderen. Aan mensen met een beperking of zorgvraag en aan statushouders. Het is mede onze taak om te zorgen dat er voldoende betaalbare woningen in De Kempen blijven. Ook voor mensen die extra aandacht nodig hebben. Nieuwe woningen bouwen we met oog voor de toekomst, dus zo energiezuinig mogelijk.
Wat bieden wij?
- een verantwoordelijke en zelfstandige positie in een prachtige werkomgeving (De Kempen);
- een informele cultuur met veel ruimte voor eigenaarschap en ontwikkeling;
- prima arbeidsvoorwaarden volgens de CAO Woondiensten en een goed ingerichte thuiswerkplek.
Wat vragen wij?
- een afgeronde HBO opleiding (bij voorkeur in een bouwkundige richting);
- minimaal 5 jaar ervaring in een soortgelijke functie bij een woningcorporatie;
- ruime ervaring met projectmanagement bij (grootschalige) renovatieprojecten;
- ruime ervaring met bewonerscommunicatie;
- sterke sociale en communicatieve vaardigheden en inspirerend leiderschap;
- de competenties klantgericht, gestructureerd, proactief en resultaatgericht passen bij jou en je bent in staat om tussen diverse belangen te kunnen schakelen en te denken vanuit de context;
- goede kennis van Office365 en bij voorkeur ook van Viewpoint en Vastware;
- bereidheid om buiten kantooruren te werken, bijvoorbeeld voor bewonersbijeenkomsten.
Heb jij belangstelling voor deze vacature?
Dan ontvangen wij graag jouw curriculum vitae met motivatiebrief. Je kunt je sollicitatie per mail richten aan pe*************@ws*.nl, uiterlijk op vrijdag 19 maart a.s. Voor inhoudelijke vragen over deze vacature kun je contact opnemen met Henk Janssen, Manager Bedrijfsvoering (06-30402828). Voor andere vragen neem je contact op met Ingrid Donders, HR adviseur (06-83701212).
De kennismakingsgesprekken vinden plaats op dinsdag 30 maart 2021.
Een ontwikkelassessment en een drijfverenanalyse kunnen onderdeel uitmaken van de selectieprocedure.
Recruiters: acquisitie naar aanleiding van deze vacature is niet nodig. We nemen zelf contact op als we ondersteuning kunnen gebruiken.