
Site Gemeente Den Haag
Senior medewerker beheer en exploitatie Markten
Zorg jij ervoor dat de Haagse markten op rolletjes lopen? Kom bij ons leuke team werken!
Als je kiest voor een baan bij de afdeling Markten dan kies je voor een afwisselende baan in een bijzondere omgeving. In Den Haag vind je een grote diversiteit aan markten: van antiek- en boekenmarkten tot waren- en biologische markten.
Voor het Team Markten zoeken wij een nieuwe collega die ervaring meebrengt op financieel vlak, (vastgoed)exploitatie, aanbestedingen en ook regelgeving (denk bijvoorbeeld aan veiligheid en reiniging met betrekking tot de openbare ruimte/markten). Ben jij scherp op processen, systemen en organiseren en ben je een tactisch talent op het gebied van beheer- en onderhoudscontracten? Dan is dit jouw nieuwe baan!
Wat ga je doen?
Met jouw administratieve kennis en analytische inslag verzorg je de maandelijkse facturatie en houd je de portefeuilleadministratie en vastgoedexploitatie op orde. Je haalt veel voldoening uit het nauwkeurig opzetten en bijhouden van planningen en het analyseren en verwerken van (financiële) gegevens. Op basis van jouw werkzaamheden op het gebied van beheer en exploitatie van de markten, signaleer je knelpunten en draag je oplossingen aan.
Deze baan is zeer afwisselend omdat je, naast de maandelijkse facturatie, een netwerk opbouwt en onderhoudt met de marktondernemers. Je neemt het initiatief om bijvoorbeeld een offerteuitvraag te doen. Of je onderzoekt de mogelijkheden om een aannemer in te huren. Technische kennis is daarbij mooi meegenomen. Je krijgt de ruimte om te leren en je kennis en initiatieven te ontwikkelen. Neem jij vooral enthousiasme en motivatie mee, dan leren wij jou alles om je deze functie eigen te maken.
Wat vragen wij?
Om succesvol te zijn in deze functie, ben je analytisch en cijfermatig sterk, kan je zelfstandig werken en beschik je over goede communicatieve vaardigheden. Daarnaast werk je accuraat, binnen vastgestelde kaders en randvoorwaarden en heb je een actieve gebruikerskennis van het office-programma Excel). Ervaring met aanbestedingen en/of een GIS -pakket is mooi meegenomen.
Je werkt klantgericht en zoekt ook graag de verbinding met je collega’s van de andere teams binnen de Handhavingsorganistie. Je bent voor hen een stevige gesprekspartner waar het gaat om zaken die betrekking hebben op beheer en exploitatie van de markten. Zo komen jullie samen tot de meest optimale advisering en uiteindelijk primair proces.
Verder beschik je over:
- minimaal mbo 4 werk- en denkniveau en een opleiding met administratief/economisch profiel en aanvullende cursussen Excel (of bereidheid die te gaan volgen);
- werkervaring op administratief gebied en een zelfstandige werkhouding;
- ervaring met facturatieprocessen;
- nieuwsgierigheid om zaken uit te zoeken en zorgvuldigheid in je werk.
Wat bieden wij?
Een functie in een klein divers team dat waarde hecht aan een goede sfeer en een fijne samenwerking. Waar je niet alleen al jouw kennis en ervaring kunt inzetten (en vergroten), maar tegelijk concreet bijdraagt aan de mooie markten van Den Haag. De combinatie van buiten en binnen zorgt voor veel afwisseling. In alle opzichten #mooiwerk dus.
Ook kun je rekenen op:
- een salaris van minimaal € 2.581,- en maximaal € 3.732,- bruto per maand (schaal 8) op basis van een volledige (36-urige) werkweek;
- een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd voor de duur van 12 maanden, eventueel met een proeftijd. Bij goed functioneren is er mogelijkheid tot verlenging of een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd. Heb je bij de gemeente Den Haag een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd of heb je recht op een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd in verband met de ketenbepaling, dan behoud je je arbeidsrecht;
- een 36-urige werkweek, met ruimte om compensatieverlof op te bouwen;
- diverse opleidings- en ontwikkelmogelijkheden;
- een uitgebreid arbeidsvoorwaardenpakket met opname in het ABP-pensioenfonds, een maandelijkse bijdrage aan de ziektekostenverzekering en een individueel Keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% bovenop je salaris, dat je naar keuze kunt inzetten voor bijvoorbeeld extra verlof, salaris of lidmaatschap van de sportschool in het Stadhuis.
Onderaan vind je de link naar onze arbeidsvoorwaarden.
Wie zijn wij?
De missie van de dienst Stadsbeheer luidt: “Wij maken de openbare ruimte van Den Haag beter”. Hiermee is een ambitie neergelegd die veel verder gaat dan het traditioneel “beheren” van de stad. De missie wordt niet alleen bereikt door professionaliteit, maar ook door innovatie, ruimte te nemen om te doen wat goed is voor de stad, nauwe samenwerking met de ketenpartners en door inwoners en bedrijven bij het maken en uitvoeren van plannen en beleid te betrekken. Het resultaat is een nog aantrekkelijker stad die door bewoners wordt gewaardeerd en die nieuwe inwoners, toeristen en bedrijven trekt.
Team Markten beheert acht gemeentelijke markten en ziet toe op de juiste naleving van de marktverordening en het marktreglement. Ook ontwikkelen we marktbeleid voor de Haagse markten. Onze medewerkers nemen beslissingen over onder andere vergunningverlening, toewijzing van standplaatsen, controle en handhaving en zo nodig ontzeggingen van het innemen van standplaatsen.
De afdeling is in beweging. Geen dag is hetzelfde. In 2018 is de herinrichting van de Haagse Markt gerealiseerd. Op een terrein van ruim twee hectare zijn 523 nieuwe kramen gebouwd waarmee dit de grootste onoverdekte markt is van Europa. De volgende stap om meer ruimte te bieden aan ambulante handel is met de nota Markten, Straathandel en Kiosken (MSK) gezet.
Meer weten
Is dit jouw nieuwe baan? Laat ons weten waarom jij onze nieuwe collega bent. Eerst meer informatie? Neem dan contact op met Martin Kok, afdelingshoofd Markten, te bereiken via (070) 353 3425.
Extra informatie
- Meer over onze arbeidsvoorwaarden vind je op
- www.werkenvoordenhaag.nl/arbeidsvoorwaarden.
- Het opvragen van referenties kan een onderdeel zijn van de selectieprocedure.
- Een assessment kan onderdeel uitmaken van de selectieprocedure.
- Het aanvragen van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is bij externe sollicitanten een onderdeel van de selectieprocedure.
Afhankelijk van je opleiding en werkervaring kun je in de aanloopschaal geplaatst worden.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.