• Haarlem

Site Stichting Sint Jacob

Sint Jacob zoekt een projectleider vastgoedontwikkeling voor ca 32 uur per week

Word jij blij van vastgoedontwikkeling? En geloof jij dat het wonen met zorg voor ouderen altijd beter kan? Werk je graag in een klein team aan een brede opgave, dan hebben wij een uitdagende functie voor jou!

De organisatie

Sint Jacob biedt revalidatie en wonen met zorg voor ouderen in de regio Zuid-Kennemerland. Wij vinden het belangrijk dat onze bewoners en revalidanten hun leven bij ons zo veel mogelijk kunnen voortzetten zoals zij dat gewend zijn. Sint Jacob heeft 7 locaties waarvan 6 woonzorgcentra en 1 revalidatiekliniek. In deze locaties wordt door ruim 750 medewerkers en 300 vrijwilligers zorg en ondersteuning geboden aan ruim 550 bewoners en revalidanten.

Sint Jacob is een ambitieuze organisatie in beweging. Om aan de huidige en toekomstige woon- en zorgvraag tegemoet te komen worden de komende jaren verschillende sloop-nieuwbouwontwikkelingen en verduurzamingsoperaties uitgevoerd.

Van belang hierbij is dat we in de concepten rekening houden met de afname van formele zorg en de toename van informele zorgverlening.

De opdracht

Na de realisatie van onze nieuwe woonlocatie Hof van Jacob worden de komende jaren nog eens circa 300 woningen op drie locaties van Sint Jacob in Haarlem en Heemstede ontwikkeld of verduurzaamd tot multifunctionele woon-zorg-leef gebieden. Middenin en sámen met de wijk. Sint Jacob heeft hoge ambities op gebied van community building, woonbeleving en zorg voor ouderen, duurzaamheid, digitalisering en domotica. We ontwikkelen levendige woon-zorggebieden voor de toekomst.

In de rol van projectleider vastgoedontwikkeling is het jouw verantwoordelijkheid om (organisatie-brede) projecten voor te bereiden, te leiden en bij te sturen, mede in verbinding met onze doelgroep. Tevens adviseer je over strategische en operationele vastgoedvraagstukken op alle andere locaties. In die gevallen werk je nauw samen met de afdeling Facilitair Management, waar het vastgoedbeheer is belegd.

Wie ben jij?

  • Je bent een stevige vastgoedprojectleider/-manager met aantoonbare ervaring (ca 10 jaar) in vastgoedontwikkeling.
  • Je beschikt over een relevante diploma en of ervaring op HBO+/academisch niveau. Je hebt affiniteit met en bij voorkeur ervaring in de ontwikkeling van zorgvastgoed.
  • Je bent iemand die zelf regie neemt bij het organiseren van je werk en je bent in staat nieuwe werkwijzen en methodes te bedenken, en de organisatie daarin mee te nemen.
  • Je bent een verbinder. Je weet met souplesse de wisselende drijfveren van verschillende partijen, zowel binnen Sint Jacob, als met externe partijen, te onderscheiden en bij elkaar te brengen.
  • Je draagt bij aan een effectieve samenwerking met interne en externe partners en je beweegt je gemakkelijk op diverse niveaus.
  • Je kent de bouw- en ontwikkelsector van binnenuit en hebt grip op de processen en procedures die hierin spelen.
  • Jij kunt vele ballen tegelijk in de lucht houden en krijgt energie van het behalen van resultaten.
  • Je bent pragmatisch en gaat uit van mogelijkheden en niet van beperkingen.
  • Je bent mondeling en schriftelijk communicatief sterk, doortastend en probleemoplossend.

Wat ga je doen?

  • Als projectleider begeleid je vastgoedontwikkelingen van Concept- en Programma van eisen (PvE)-fase tot en met oplevering en overdracht aan de zorg (beheerfase).
  • Je stuurt externe projectontwikkelaars aan die namens Sint Jacob projecten ontwikkelt en trekt met hen op richting externe partijen en organisaties.
  • Je stelt PvE’s  op voor de nieuwbouw, in nauw overleg met de zorgorganisatie.
  • Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van de business cases van de projecten en verwoordt de financiën, het proces en keuzes in faseverslagen. Dit doe je in nauw overleg met de afdeling F&C.
  • Je stuurt strak op de projectplanning, zowel de planning van het ontwikkelproces als de Ruimtelijke Ordenings-procedures. Dit laatste in nauwe samenwerking met de gemeente.
  • Je selecteert mede de externe adviseurs, architecten en uitvoerende partijen en je bent de verbindende factor tussen deze partijen gedurende het project.
  • Je houdt bij wat de laatste innovaties en ontwikkelingen zijn op het gebied van woon-zorgvormen, digitalisering, domotica, robotica, duurzaamheid en woon- en werkklimaat en past deze pragmatisch toe.
  • Je adviseert over aanbestedingsstrategieën en stuurt op transparantie in de contractvorming en je draagt zorg voor het op gang brengen en afhandelen van (vergunning-)procedures.
  • Gedurende het ontwikkel- en bouwproces heb je nauw contact met de zorgprofessionals en andere ondersteunende afdelingen om het gebouw goed en werkend over te dragen aan de bewoners en de medewerkers.
  • Je rapporteert aan de manager vastgoed.

Wat bieden wij?

  • Een inspirerende werksfeer in een enthousiaste zorgorganisatie.
  • Een klein, energiek vastgoed team.
  • Een functie voor ca 32 uur per week.
  • Afhankelijk van opleiding en ervaring een salaris tussen € 4.844,54 en €6.748,- per maand op fulltime basis afhankelijk van ervaring.
  • Vakantiegeld en eindejaarsuitkering.
  • Standplaats Haarlem.

Solliciteer nu!

Spreekt het je aan om een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van onze organisatie en voldoe je aan het profiel? Solliciteer dan vóór 24 maart 2025 direct via onze website www.sintjacob.nl/vacatures en vul het sollicitatieformulier in. Wij zullen vervolgens contact met je opnemen.

Meer informatie

Voor meer informatie over de inhoud van de functie kun je contact opnemen met Bart Bram Spruit, manager vastgoed, telefoon 06-21875638.

Voor meer informatie over werken bij Sint Jacob en de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met HR/recruitment, e-mail: [email protected].

Een recente verklaring van goed gedrag (VOG) maakt onderdeel uit van de aanstellingsprocedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

 

  • Locatie Haarlem
  • Aantal uren 32 uur per week
  • Salaris €4844,- tot €6748,-
Direct solliciteren