Site Gemeente Zeist
Voor de afdeling Vastgoed zijn wij op zoek naar een:
Jurist vastgoed / grondzaken
Praktische jurist die stevig in de klei staat
(36 uur per week)
Dit doe je
Als jurist voor vastgoed en grondzaken maak je deel uit van het vastgoedteam waar het eigenaarschap, technisch-, juridisch- en administratief beheer van onze vastgoedportefeuille is ondergebracht.
Het deel van de portefeuille waar wij versterking voor zoeken bestaat op hoofdlijnen uit grondzaken, aan- en verkoop, wonen en commercieel en/of strategisch vastgoed. Samenwerken zit in je bloed want je werkt in deze functie niet alleen samen met andere juristen op gebied van maatschappelijk vastgoed, onderwijshuisvesting, en ruimtelijke ontwikkeling maar ook met vastgoed adviseurs, technisch adviseurs, administratie en specialisten. Als breed georiënteerd juridisch talent draag jij je steentje bij aan het vertalen van beleidsdoelen naar vastgoedstrategie. Je schakelt moeiteloos met adviseurs en/of taxateurs, stelt notities en overeenkomsten op, helpt mee aan het ontwikkelen van juridische kaders en bent betrokken bij onderhandelingen op gebied van aan- en verkopen en zakelijke rechten. Vanuit jouw specialisme ben je ook betrokken in werkgroepen en projectteams en lever je een bijdrage aan bestuurlijke besluitvorming, de begroting en de financiële cyclus. Daarnaast krijg je in Zeist alle ruimte om vanuit je eigen ambities en talenten een rol te vervullen bij de ontwikkelingen binnen ons team op thema’s als: vastgoedstrategie, huisvestingsplannen, procesverbeteringen en kennisontwikkeling. Genoeg te doen en lekker afwisselend dus!
Dit ben je
Je zet je visie op vastgoed en je juridische vaardigheden graag in vanuit de totaalgedachte van het vastgoedmanagement. Het spreekt je aan om binnen een netwerkorganisatie te werken en weet als geen ander te verbinden tussen lijn, projecten, programma’s en ontwikkelingen. Je weet niet alleen juridische taken en kennis -van bijvoorbeeld grondzaken en huurrecht- praktisch toe te passen maar ook alle aspecten van integraal vastgoedbeheer.
En verder:
- Heb je minimaal HBO werk- en denkniveau, een relevante juridische opleiding en achtergrond op gebied van privaatrecht;
- heb je kennis, ervaring en sterke affiniteit met portefeuillebeheer van vastgoed, contractvorming en grondzaken/grondbeleid;
- neem je verantwoordelijkheid , pakt regie en adviseert vanuit jouw overtuiging;
- heb je een uitstekende antenne voor wat er speelt in je werkomgeving en kunt snel tot de kern van een probleem komen om van daaruit met oplossingen te komen;
- ben je communicatief, proactief, resultaatgericht, sociaal en flexibel. Hiermee weet je de juiste contacten te leggen met mensen, organisaties en afdelingen;
- is ervaring met maatschappelijk vastgoed is niet noodzakelijk maar wel handig (dus een pré!).
Dit bieden wij
Als je bij de gemeente Zeist werkt, heb je uitstekende arbeidsvoorwaarden. Een goede balans tussen werk en privé vinden wij belangrijk. Ook vóór de pandemie waren we dan ook al gewend aan tijd- en plaatsonafhankelijk werken. Na je inwerktraject, dat we in overleg met jou samenstellen, is er dan ook heel veel mogelijk om het werk zo in te richten dat het jou laat shinen. Ook zijn er talloze regelingen om je persoonlijke ontwikkeling te stimuleren. Lerend werken noemen we dat. Bij ons zit niemand stil, je kunt altijd vooruit.
Afhankelijk van opleiding en ervaring kun je bij ons maximaal € 4671,– bruto per maand (schaal 10 Cao Gemeenten) verdienen bij een volledige werkweek van 36 uur. Heb je alles wat wij zoeken, en een beetje meer, dan is plaatsing in de naasthogere schaal (10A Cao Gemeenten) bespreekbaar. Daarnaast kun je nog rekenen op een individueel keuze budget van 17,05% en een goed ABP-pensioen. Je krijgt een arbeidsovereenkomst voor een jaar, met uitzicht op vast. Wij investeren graag in een duurzame relatie.
Dit is de afdeling Vastgoed
De afdeling Vastgoed werkt met een team van ca. 14 collega’s aan het behoud en de ontwikkeling van het maatschappelijk vastgoedmanagement in de gemeente Zeist. We verbinden vanuit de eigenaarsrol en hebben oog voor het presteren van het vastgoed op verschillende aspecten. We werken doorlopend aan de verbetering van onze processen en doorbreken waar nodig bestaande patronen. We benutten graag kansen en haken aan bij ontwikkelingen om ons heen. Binnen uiteenlopende vraagstukken sturen we op de optimale inzet van het vastgoedmiddel voor de gemeentelijke beleidsvelden. Eigenaarschap, huisvestingsinzichten, technische instandhouding, juridische taken, verduurzaming, prestatiesturing en vastgoed administratie zijn daarin onze belangrijkste kerntaken.
Dit is gemeente Zeist
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 65.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Onze cultuur is informeel, onze werkwijze integraal en interactief. Ontwikkeling is voortdurend vereist en belangrijk: als organisatie weten wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, als je je herkent in het profiel, solliciteer! In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes én zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.
Meer informatie of liever eerst een kopje koffie?
Wil je eerst meer informatie voordat je solliciteert? We bieden je de mogelijkheid om informeel in gesprek te komen met teammanager Martin Lekkerkerker. Martin is bereikbaar via telefoonnummer 14 030. Zo kun jij beter de afweging maken of deze vacature bij je past. Voor meer informatie over Zeist kun je kijken op www.zeist.nl of www.werkenbijzeist.nl
Solliciteren
Herken je jezelf in het profiel? Wacht dan niet langer en solliciteer! Laat ons in je motivatie weten waarom je kiest voor Zeist, deel een paar mooie resultaten die je in voorgaande banen hebt behaald en de manier waarop je dat voor elkaar hebt gekregen. En bovenal: verklap ons vast waar je slecht in bent.
Je kunt tot en met 21 oktober aanstaande reageren maar zodra die geweldige kandidaat zich aandient kunnen we snel afspraken maken en sluiten we direct de vacature, reageer dus zo snel als mogelijk!
We kijken uit naar je reactie!
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen we niet op prijs.