• Culemborg
  • Solliciteren is gesloten

Site Gemeente Culemborg

Heeft de exploitatie van gemeentelijk vastgoed geen geheimen voor jou?

En lijkt het je leuk om te mogen werken aan het rendabel, duurzaam en aantrekkelijk maken van ons brede scala aan maatschappelijk vastgoed?

De gemeente Culemborg zoekt namelijk een Vastgoed adviseur (32 – 36 uur per week/1 fte)

De functie

Als vastgoedadviseur heb je een afwisselende en verantwoordelijk functie. Je bent binnen de organisatie, voor het college en voor de gemeenteraad de vraagbaak en sparringpartner als het gaat om vastgoed en grondzaken. Hierbij heb je geregeld contact met de wethouders en houdt je ze op de hoogte wat er speelt in en rondom ons vastgoed. Je participeert in diverse projectgroepen en werkt samen met de projectleiders, beleidsadviseurs en de planeconoom.

Je onderhandelt met sportbesturen en maatschappelijke instellingen en werkt dit vervolgens uit in overeenkomsten, deze onderhandeling betreft kleine transacties tot grootschalige projecten. En dat is precies wat werken voor onze organisatie zo leuk maakt. Naast de uitstekende arbeidsvoorwaarden, de positieve sfeer en de flexibele manier van werken natuurlijk.

Jouw takenpakket

  • Je regisseert en faciliteert het maatschappelijk vastgoedbeleid, dit betekent dat je in eerste aanleg verantwoordelijk bent voor ons vastgoed en onze sportaccommodaties;
  • Je bent betrokken bij transacties voor onroerende zaken, zoals verwerving, uitgifte, verhuur
    en zakelijke rechten en de naleving van overeenkomsten;
  • Je vertegenwoordigt de gemeente in overleggen en samenwerkingsverbanden;
  • Je voert regie op (complexe) onderhandelingen bij aan- en verkopen en herontwikkelingen van vastgoed; Je bent commercieel en vindt het leuk om te onderhandelen over overeenkomsten.

Je levert een actieve bijdrage in de administratief-juridische taken van het team, bijvoorbeeld in het opstellen van (huur)contracten en het juridisch beheer (pacht, erfpacht, snippergroen, vastgoed en dergelijke). Je bent budgethouder van diverse budgetten en levert bijdrages inzake de P&C cyclus.

Jouw team

Het team Vastgoed bestaat uit 9 fte en is een hecht en gezellig team. Gezamenlijk werken we aan het beheer en onderhoud van ons gemeentelijke vastgoed. Maar ook bij ontwikkelingen en projecten op gebied van gronden en vastgoed zijn we betrokken. We zijn een kleine gemeente maar hebben stedelijke projecten en opgaves. Dat zie je ook terug in onze diversiteit aan vastgoed. Van een sporthal tot aan een rijks monumentaal stadhuis en van een MFA tot aan een kinderboerderij. De week starten we altijd met gezamenlijk een bakje koffie doen. We nemen het weekend door maar ook stemmen we het werk met elkaar af. Iedereen heeft zijn eigen taken maar veel raakt elkaar omdat we vooral met éénpitters werken. Verder werken we flexibel zowel thuis als op een andere locatie in de stad waardoor je niet iedereen dagelijks spreekt of ziet.

Wat breng je mee:

  • Je hebt een HBO opleiding (bijvoorbeeld MER, Vastgoed en Makelaardij) of hebt vergelijkbaar niveau door ervaring verkregen;
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring in een vergelijkbare functie in een bestuurlijke (overheids)organisatie met procedures op onderdelen van het maatschappelijk vastgoed;
  • Een gedegen financiële en juridische kennis op dit terrein evenals een goede marktkennis op het terrein van vastgoed;
  • Kennis en gevoel voor maatschappelijke en ruimtelijke vraagstukken;
  • Ervaring met project- en contractmanagement;
  • Vanzelfsprekend zijn eigenschappen als creatief, flexibel, pro-actief en goede communicatieve vaardigheden noodzakelijk in deze functie.

Kortom: ben je een uitgesproken teamspeler met een brede kijk op vastgoed en grondzaken en ben je goed in het verbinden van partijen? En vind je het een uitdaging om de puzzel te leggen in vaak tegenstrijdige belangen?  Dan ben je bij ons aan het juiste adres!

Ons aanbod

We bieden een uitdagende, leuke en afwisselende functie in een ambitieuze organisatie met goede opleidingsfaciliteiten. Daar hoort een marktconform salaris bij.

  • Functieschaal 10a (afhankelijk van opleiding en/of ervaring maximaal € 5.021,00 bruto per maand op fulltime basis);
  • Individueel Keuze Budget a 17,05 % als vast onderdeel van je bruto loon;
  • Regelingen mbt vergoeding reiskosten woon-werk verkeer en thuiswerken;
  • Het gebruik van een smartphone en laptop;
  • Van toepassing is de rechtspositie van de CAO gemeenten;
  • We starten met een tijdelijk dienstverband voor een jaar die bij goed functioneren wordt omgezet naar een vast dienstverband.

Het Individueel Keuze Budget (IKB) is dus een vast onderdeel van je loon. Hierin zit onder meer het vakantiegeld en eindejaarsuitkering en omvat 17,05 % van je bruto salaris. Het IKB kun je laten uitbetalen maar ook (deels) inzetten voor bijvoorbeeld extra verlof, een opleiding of een fiets. Je krijgt hierdoor meer keuzevrijheid en zeggenschap over je geld. Je bepaalt zelf wat het beste past bij je levensfase en persoonlijke wensen.

Onze gemeente

Culemborg is een mooie historische stad in beweging. We zoeken met elkaar naar nieuwe wegen in de omgang met inwoners, in de omgang met onze partners en in de omgang met elkaar. Dat doen we op het sociale en op het ruimtelijke vlak. Voor meer informatie, bekijk het filmpje ‘Werken in Culemborg’ op onze site (https://www.culemborg.nl/wie-zijn-wij).

In onze organisatie werken ongeveer 175 medewerkers. De lijnen zijn kort. Zowel tussen medewerkers en afdelingen als met het bestuur. Van medewerkers vragen wij veel zelfstandigheid en een proactieve werkhouding. We bieden volop ruimte aan medewerkers om zich te ontwikkelen.

Jouw reactie

Is deze vacature je op het lijf geschreven? Reageer dan, we zijn heel benieuwd naar jouw verhaal!.

De vacature staat open tot 1 maart 2023 maar…..interessante kandidaten worden eerder uitgenodigd voor een kennismaking. Mocht hier een goede match uit komen dan kan dit betekenen dat de vacature eerder sluit. Graag ontvangen we je sollicitatie via de portal van www.werkeningelderland.nl. Heb je vragen, wil je meer weten of wil je eventueel rechtstreeks solliciteren? Neem dan contact op met Pieter Otte, Teamleider Vastgoed via p.otte@culemborg.nl of via 0345-477700.

Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

  • Locatie Culemborg
  • Aantal uren 36 uur per week
  • Salaris tot €5.201,-
Direct solliciteren