• Dordrecht
  • Solliciteren is gesloten

Gemeente Dordrecht

Breng jij de nodige kennis van inhoudelijke vastgoed- en gebiedsontwikkelingsvraagstukken mee? En begeleid jij de transitie van de gemeentelijke vastgoedorganisatie van beheer naar ontwikkeling? Zorg jij hierbij voor de juiste impuls in de vastgoedbedrijfsvoering en versnelling met betrekking tot verduurzaming? Dan hebben wij dé vacature!

Het cluster Publieksaccommodaties is onder andere verantwoordelijk voor het efficiënt en effectief inzetten, ontwikkelen en beheren van de gemeentelijke vastgoedportefeuille. Naast het beheer en onderhoud is het cluster verantwoordelijk voor verhuur aan derden, (strategische) aan- en verkopen, aanhuur, vastgoedontwikkeling en het bijbehorende contractmanagement en contractbeheer. Het contract en leveranciersmanagement en onderhoud is vooralsnog inbesteed aan de serviceorganisatie.

Werken voor Dordrecht is extra leuk, omdat de stad precies de juiste schaalgrootte heeft: de stad biedt complexe grootstedelijke uitdagingen en tegelijkertijd is de organisatie compact genoeg om slagkracht en korte lijnen te behouden. Dordrecht heeft ook haar ambities geformuleerd en is daar inmiddels mee aan het werk (te vinden in het politiek akkoord op onze website). Dit vraagt zowel beheerkracht maar vooral ook ontwikkelcapaciteit.

De gemeente Dordrecht is voor het team Vastgoed op zoek naar een

Programmamanager Vastgoed
32-36 uur per week | €5.309,- tot €6.993,-


Waar kom je te werken?
Jij komt te werken in het cluster Publieksaccommodaties en rapporteert aan de clustermanager. Het cluster bestaat uit de volgende teams: Essenhof, Parkeren en Parkeerbeheer, Sportaccommodaties, Weizigt, Biesbosch Centrum Dordrecht en Vastgoed Onderwijshuisvesting & Wijk Accommodaties. Het cluster streeft er naar om de dienstverlening richting de interne -en externe klant iedere dag een beetje beter maken. Het snel en goed in kunnen spelen op een steeds veranderde klantvraag is hierbij essentieel.

Het team Vastgoed moet zich gaan ontwikkelen tot een full service gemeentelijke vastgoedorganisatie. Dit betekent dat er een slag van beheer naar ontwikkeling moet worden gemaakt. Daar is waarschijnlijk een andere werkwijze en structuur voor nodig, wat betekent dat we de strategische en vastgoed ontwikkelkant gaan opzetten, de beheertaken verder professionaliseren en aankoopbeleid versterken. De vastgoedbedrijfsvoering krijgt een impuls, verduurzaming heeft een versnelling nodig enz. Uiteindelijk is het lonkend perspectief een professioneel sterke gemeentelijke vastgoedorganisatie waarin de medewerkers hun professionaliteit ten volle kunnen inzetten en meer voor de regio gaan werken.

Wat ga je doen?
Als Programmamanager Vastgoed ga je aan de slag met ondergenoemde opgaven en draag je zorg voor overzicht en sturing. Hiervoor breng jij kennis van inhoudelijke vastgoed- en gebiedsontwikkelingsvraagstukken, bestuurlijk inlevingsvermogen en organisatorische vaardigheden. Samen met de vastgoedcollega’s ga je aan de slag met de uitwerking van de taken en het verder vormen van de nieuwe afdeling. Je begrijpt dat de bedrijfsvoering van de lijnorganisatie tijdens de uitwerking van de opgaven “gewoon” doorgang moet vinden. Indien gewenst en noodzakelijk pak jij ook zelf taken op en werk je deze uit.

Deze opdracht met haar ambities vraagt een gedegen basis om vanuit te werken. De opgaven met taken en verantwoordelijkheden zijn:

  • Je stelt (beleids)kaders op voor strategisch – en assetmanagement en contractmanagement en contractbeheer en de implementatie binnen het concern (processen en functies);
  • Je ontwikkelt de strategie en komt tot een passende vastgoedontwikkeling;
  • Je zet een sterk gemeentelijke vastgoedorganisatie op met hierin deelprojecten als bijv: dispositie strategieën, het op orde brengen van de bedrijfsvoering en opleiding/ontwikkelplan medewerkers;
  • Je komt tot een verbeterplan van assetmanagement en implementeert deze;
  • Je ontwikkelt een systematiek voor het bepalen van de kostprijsdekkende huur of integrale kostprijs en de implementatie hiervan binnen het vastgoedbeheer. Hierbij dient ook de kant van het opdracht gevende beleidsteam geprofessionaliseerd te worden, bijv. door het opstellen van voorzieningenplannen door opdracht gevende afdelingen;
  • Je werkt, daar waar nodig, de (werk)processen uit die leiden tot (continue)verbetering en/of optimalisatie ervan;
  • Je brengt de vastgoedinformatie en vastgoedregistratie op orde in de systemen.

 

Wat neem je mee?
Je brengt actuele kennis mee op het gebied van vastgoedmanagement – ontwikkeling & vastgoedbeheer, contractmanagement & contractbeheer en procesmatig werken. Je bent gewend om een sterke rol te pakken bij gebiedsontwikkelingen waarbij gemeentelijke vastgoed de motor kan zijn. Je ziet kansen en weet ze te pakken, je hebt lef en weet ook grenzen aan te geven.

  • Je hebt afgeronde hbo/wo-opleiding met wo-werk- en denkniveau en een vastgoedmanagement achtergrond;
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring in een vergelijkbare rol in het betreffende vakgebied;
  • Je hebt een goed analytisch denkvermogen, bent in staat het gehele werkveld te overzien en hebt het lef anders te denken en te doen;
  • Je beschikt over stevige en goed ontwikkelde adviesvaardigheden en stakeholdermanagement, en weet anderen met jouw beïnvloedingsvaardigheden te overtuigen en hierin mee te nemen en tot compromissen te komen;
  • Je bent op verschillende niveaus een uitstekende gesprekspartner en weet jezelf schriftelijk en mondeling goed uit te drukken;
  • Je hebt ervaring met projectmatig werken volgens PRINCE2 of gelijkwaardig(pré);
  • Je hebt bij voorkeur ervaring met continu verbeteren, bijvoorbeeld op basis van Lean Six Sigma systematiek;
  • Je hebt ervaring met organisatieontwikkeling in een complexe omgeving. En bij voorkeur op een vastgoedafdeling in een gemeentelijke omgeving of bij een adviesbureau.

 

Wat bieden we jou?
Wij bieden je een mooie uitdagende baan met veel ruimte voor initiatief en zelfontplooiing in een organisatie met een informele sfeer en een prettig werkklimaat.

Verder mag je rekenen op:

  • Wij bieden jou een jaarcontract voor 32 tot 36 uur per week. Bij goed functioneren wordt dit omgezet naar een vast dienstverband.
  • In verband met onze benchmark willen wij je vragen een eerste salarisindicatie af te geven in jouw motivatie;
  • 26 vakantiedagen per jaar (als je fulltime werkt). Daarnaast ontvang je een maandelijkse opbouw van een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% over je salaris. Dit IKB (incl. vakantiegeld en eindejaarsuitkering) kun je fiscaal voordelig inzetten voor een aantal zaken zoals bijvoorbeeld: kopen van extra verlof (bij 36 uur maximaal 187 uur) of uitruil woon-/werk kilometers of de aanschaf van een nieuwe fiets. Het bedrag uit laten betalen kan ook.
  • Verder kom je in aanmerking een reiskostenvergoeding bij het werken op kantoor of thuiswerkvergoeding bij thuiswerken;
  • Ruimte om jezelf te ontwikkelen door cursussen en trainingen.

 

Solliciteren of meer weten?
Werken voor Dordrecht is extra leuk omdat de stad de juiste schaalgrootte heeft: de stad biedt complexe grootstedelijke uitdagingen maar de organisatie is overzichtelijk genoeg voor de nodige slagkracht en korte lijnen. Talent krijgt volop kans. Er is ruimte voor ontwikkeling voor mensen die met ons uitdagingen willen aangaan.

Voor deze functie geldt dat hybride werken mogelijk is. Daarmee werken we aan een juiste balans tussen thuiswerken en werken vanuit kantoor. Eén en ander is afhankelijk van de functie en natuurlijk jouw eigen wensen en behoeftes. Breng je de juiste expertise mee, maar woon je wat verder weg? Ook dan nodigen we jou van harte uit om te reageren op deze mooie inhoudelijke uitdaging!

Diversiteit en gelijke kansen: dat vinden wij heel belangrijk. Daarom ontvangen we graag jouw sollicitatie, als je voldoet aan onze wensen. Ongeacht je achtergrond, geslacht/gender, beperking, seksuele oriëntatie, religie/overtuiging of leeftijd.

Inloopmogelijkheid
Ben je geïnteresseerd maar wil je eerst nog wat meer weten over de functie en organisatie? Je kunt bellen, maar we bieden je voor deze vacature ook de mogelijkheid van een inloopmoment. Neem even contact op met Werner Töller, op nummer 06-54630871 en maak een afspraak om op locatie gewoon eens vrijblijvend kennis te maken en meer informatie te krijgen. Wij komen graag in gesprek met jou! 

Enthousiast geworden?
Solliciteer dan direct via de sollicitatiebutton. We lezen in jouw motivatie graag welke talenten jij bezit en meebrengt om deze rol in te vullen. Met vragen over de procedure of arbeidsvoorwaarden kan je terecht bij Werner Töller, Senior Corporate Recruiter, op nummer 06-54630871. Voor inhoudelijke vragen kan je contact opnemen met Paulien Tanja, clustermanager op 0622446625.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld!

Trefwoorden: Programmamanager, Vastgoed, Vastgoedmanagement, Prince 2, Lean Six Sigma, Gebiedsontwikkeling, Ruimtelijke ordening, Duurzaam, Vastgoedontwikkeling, HBO, WO, Dordrecht, Overheid, gemeente Dordrecht, Zuid-Holland, Drechtsteden

  • Locatie Dordrecht
  • Aantal uren 32-36 uur per week
  • Salaris €5309,- tot €6993,-
Direct solliciteren