Gemeente Arnhem
Introductie
Als Junior adviseur grondzaken zet je je in voor privaatrechtelijke aspecten binnen gebiedsontwikkeling. De functie is uitdagend en veelzijdig. Enerzijds houd je je bezig met het opstellen en toetsen van diverse soorten overeenkomsten en anderzijds adviseer je bij kansen en knelpunten die je signaleert. Wij verwachten niet dat je alles al weet. Wij geven jou de kans om, met goede begeleiding, inhoudelijk je kennis te vergroten binnen de gebiedsontwikkeling en jezelf te ontwikkelen. Wil jij als Junior adviseur grondzaken bijdragen aan de ambitie van Arnhem en jezelf verder ontwikkelen? Reageer dan op deze vacature!
Wat ga je doen?
Je adviseert als Junior adviseur grondzaken vanuit juridische invalshoek over gebiedsontwikkeling, herontwikkeling van onroerende zaken en vastgoedtransacties. Het opstellen en toetsen van diverse soorten overeenkomsten (zoals uitgifte- anterieure) die bij gebiedsontwikkeling komen kijken is een belangrijk onderdeel van jouw afwisselende takenpakket. Hierbij word je begeleid door ervaren juristen. In een projectgroep werk je nauw samen met de projectmanager en planeconoom.
Concreet:
- Adviseer je bij veranderingen in wet- en regelgeving over de gevolgen voor de gemeente Arnhem en welke stappen er ondernomen moeten worden;
- Neem je deel aan de gesprekken met projectontwikkelaars: een onderdeel van je werk waar je door de Senior adviseur grondzaken wordt begeleid en dus in kunt groeien;
- Kom je met (verbeter) voorstellen als je mogelijke juridische risico’s, kansen en knelpunten signaleert. Hiermee lever jij je bijdrage aan projecten.
Onze ambitie:
Op verschillende plekken in de stad wordt uitwerking gegeven aan de ambities uit de Woondeal regio Arnhem en Nijmegen. En aan de Verstedelijkingsstrategie Groene Metropool Arnhem, Nijmegen en Foodvalley. De ambitie is groot: 60.000 woningen erbij in 2040. Grofweg betekent dit dat in Arnhem de komende 20 jaar het aantal woningen met circa 16.000 gaat toenemen, een substantiële uitbreiding van de stad met vanzelfsprekend bijbehorende noodzakelijke voorzieningen.
Bij het realiseren van deze verstedelijkingsopgave willen we voortbouwen op bestaande kwaliteiten van de stad en regio. Het merendeel hiervan zal binnenstedelijk plaatsvinden, waarbij aandacht voor de bestaande stad zeker zo relevant is als de nieuwe opgave. Het uiteindelijke doel is om de kwaliteiten van de bestaande stad te versterken en Arnhem verder te ontwikkelen tot een leefbare, vitale en energieke stad, waar we trots op kunnen zijn.
Wie zijn wij?
De afdeling Gebieds- en Vastgoedrealisatie bestaat uit ongeveer 25 medewerkers en valt in het cluster Gebiedsrelatie & Vastgoed. Dit cluster beheert, onderhoudt, realiseert, koopt en verkoopt vastgoed en grond dat in bezit is van de Gemeente Arnhem. Binnen de gebieds-, gebouwprojecten en programma’s adviseert dit cluster vanuit financieel en juridisch perspectief, van eerste initiatief naar planontwikkeling en realisatie. Daarbij wordt actief invulling gegeven in het verwerven van grond en vastgoed.
Wat bieden wij jou?
Bij de gemeente Arnhem kun je rekenen op:
- Een goed bruto maandsalaris in schaal 10, minimaal € 3.396,- tot een maximum van € 5.009,- op basis van een 36-urige werkweek;
- Een arbeidsovereenkomst van 12 maanden met de intentie van een vaste baan;
- 144 wettelijke vakantie-uren en 50,4 bovenwettelijke vakantie-uren per kalenderjaar op basis van een 36-urige werkweek;
- 17,05% financieel keuzebudget van maximaal € 854,- per maand, op basis van een 36-urige werkweek, dat tot je beschikking staat. Dit budget kun je laten uitbetalen of inzetten voor verschillende doelen;
- Een goed pensioen dat je opbouwt bij het ABP;
- Een individueel loopbaanbudget van € 500,- per jaar;
- Persoonlijke ontwikkel- en doorgroeimogelijkheden dankzij ons aanbod aan opleidingen;
- Een laptop en een telefoon;
- Hybride werken: je hebt de vrijheid om thuiswerken en op kantoor werken af te wisselen. Ook vinden we een goede werk en privé balans belangrijk, in overleg maak je afspraken over je werkplek en werktijden.
We hebben ons gehele arbeidsvoorwaardenpakket voor je op een rij gezet.
Wie zoeken wij?
Als Junior adviseur grondzaken geven we je de mogelijkheid te groeien in het vak gebiedsontwikkeling. Je weet collega’s te enthousiasmeren over je vakgebied en je brengt een gezonde dosis nieuwsgierigheid mee. Je bent ondernemend waardoor je kansen en mogelijkheden signaleert en ernaar handelt. Je richt je op een afgesproken resultaat of een gesteld doel, ook bij problemen of tegenslag. Je bent gedreven om concrete doelen en resultaten te bereiken. Dit maakt dat je doel- en resultaatgericht te werk gaat. Je bent samenwerkingsgericht, maar niet bang om het scherpe gesprek op te zoeken, keuzes te maken en toe te werken naar een gezamenlijk doel.
Verder vragen wij:
- HBO/ Bachelor diploma in de richting van Rechten of Planologie;
- Interesse in gebiedsontwikkeling
Waar kom je te werken?
Arnhem is met meer dan 165.000 inwoners de 12e gemeente van het land. Een diversiteit aan inwoners maakt de stad tot wat ze is. Arnhem is een gemeente waar de stedelijke dynamiek, de natuurrijke leefomgeving en economische kracht elkaar versterken. Wij kennen een rijke historie en zijn de hoofdstad van de provincie Gelderland. Bij de gemeentelijke organisatie werken ongeveer 1200 betrokken en bevlogen medewerkers die zich iedere dag inzetten voor de stad, de inwoners, bezoekers, bedrijven en instellingen.
Hoe solliciteer je?
Reageren op deze vacature kan tot en met 3 september 2023 via de sollicitatiebutton. Dit doe je met cv en motivatie. De motivatie mag vorm-vrij, bijvoorbeeld in de vorm van een brief, afbeelding of video. We horen graag wat je motiveert om te reageren op deze vacature. Ook krijgen we graag antwoord op de hieronder beschreven motivatievraag. Uiterlijk 11 september hoor je over het vervolg, bijvoorbeeld een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op 14 september tussen 13.30 uur en 17.00 uur. Een eventueel tweede gesprek vindt plaats op 19 september tussen 13.00 uur en 17.00 uur. Houd je hiermee alvast rekening in je agenda?
De motivatievraag:
Initiatief nemen
Beschrijf een werksituatie waarin jij een kans hebt gesignaleerd en hier vervolgens op hebt ingespeeld. Wat gebeurde er? Wat deed je? Wat was het resultaat?
Graag zien we in jouw motivatiebrief een zo concreet mogelijk voorbeeld volgens de STARR-methode terug. Kun je wat hulp gebruiken bij het opmaken van je motivatie? Bekijk dan onze sollicitatietips via: https://www.werkenvoorarnhem.nl/sollicitatietips/.
Heb je nog vragen?
Voor vragen over de functie of alvast informeel contact leggen, kun je contact opnemen met Nazzareno Mediati afdelingshoofd gebieds- en vastgoedrealisatie, via +31612655781. Voor vragen over de werving- en selectieprocedure kun je contact opnemen met Mariëlle Fransen, recruiter, via +31627388371, per whatsapp of per mail (werkenvoor@arnhem.nl).
Gemeente Arnhem werkt voor en samen met haar inwoners aan een diverse en inclusieve stad: een stad waar iedereen zichzelf mag en kan zijn en ook welkom is. Om dat te realiseren hebben we ook een inclusieve organisatie nodig, waar de samenstelling divers is en niemand wordt uitgesloten. Wij willen talenten met hun verschillen aan ons binden, omdat we ervan overtuigd zijn dat verschillen elkaar versterken. Dat hebben we nodig om die diverse en inclusieve stad te worden. Voel je dus welkom bij Gemeente Arnhem, wie je ook bent of hoe je ook in het leven staat.